29 Şubat 2012 Çarşamba

DUNDEN BUGUNE 22 AYLIK UYKU SERUVENIMIZ : 0-3 AY

Bu aralar arkadaslarimdan ne guzeldir ki yeni bebek mujdeleri geliyor.Ben de bu yuzden 22 aylik uyku surecimizi anne olacaklara,yeni anne olmus olanlar ya da bebegi henuz kucuk olanlara belki bir yarari olur diye paylasmak istedim. Iste uyku surecimizin ilk 3 ayi. Haydi baslayalim bakalim:)

Ilk gunler malumunuz tum gunu uyuyarak geciriyorlar gelelim biraz daha ilerleyen gunlere :) Ben Arda'yi dogdugunda hem geceleri hem de gunduzleri besiginde sirtina destek koyarak yan yatacak sekilde yatirdim herkesin yaptigi gibi. 2 hafta kadar sonrasinda ise geceleri yine yan yatirdim; gunduzleri ise yanimda ve gozumun onunde olmasi kaydiyla yuz ustu yatirmaya basladim ve bunun cok faydasini gordum diyebilirim (Ama  henuz cok kucuk olduklari icin dikkat  etmek lazim ben doktoruma da danisarak boyle uyutmayi tercih ettim).Memede emerken uyuduktan 5-10 dakika sonra da yavasca yuz ustu yatiriyordum. Zaten bir sure de gece gunduz memede uyuttum. Karinlarina baski oldugu icinde zaten cogu bebegin sevdigi bir pozisyonmus yuz ustu yatmak.Her cocuk yuz ustu yatmayi sevecek diye bir sey yok tabi ama benim oglum sevdi ve iyi ki de sevmis!Soyle ki,yuz ustu yatarken daha rahat gazini cikariyordu bu bir. Bir dusunun ayaklari karnina cekili topak seklinde uyuyan minik insan yavrusu ve ondan cikan pirt sesi cok sirin dimi :) Bu arada gaz demisken paylasmadan edemiyecegim ben emzirirken ilk 3 ay gaz sancisi acisindan zorlu bir donem oldugu soylendigi icin tavsiye uzerine gaz sokturucu etkisinden dolayi her gun kekik cayi ictim hem de bebegim gazli olmasin diye korkudan sabah aksam birer fincan tuttum nefesimi ictim sifa niyetine! Ve emzirdigim icin sutten de  oglusa gecerek oglusumda da  bunun faydasini gordum diyebilirim tabi ayrica gaz ilacida vermedim degil. Ha bu arada yedigime ictigimede dikkat ettim gaz yapacak seylerden de uzak durdum bir sure. Ben gazli bebek olacak diye cok korkmustum ha oldu ha olucak diye bekliyordum ama korktugum basima gelmedi. Cok sukur ki oglum pek gazli bir bebek olmadi ve oyle gaz sancilarimiz falan da az oldu kendi gazini ikina pikina cok zorlanmadan cikartti diyebilirim. Ben faydasi oldugunu dusunuyorum acikcasi kekik cayinin. Bir zarari yok tadi da evet kotu mu kotu ama boyle bir konu icin denemeye degerdi. Neyse konuyu dagitmadan uyku konumuza geri donelim  degil mi? 

Yuz ustu yatirmamin gunduzleri daha uzun uyumasi icinde cok faydasi oldu bu iki. Cunku ne zaman sirt ustu yatirmaya calissam kollari cirpinarak sicriyip uyaniyordu hop tekrar uyutmayi dene bu sefer ve de cok uzun uyuyamiyordu bu nedenle. Zaten ilk zamanlar dogustan gelen bir turlu kendini koruma refleksleri var moro(urkme) refleksi diye iste bunuda boylece azaltmis oluyorduk.Baktim yuz ustu daha rahat uyuyor heh dedim iste budur olay! Uzun ne kadar derseniz 3 saate yakin uyuyordu bana da kendime vakit ayirmam icin koskoca bir 3 saat! Gece ise basucumda hasirdan sepet besigi vardi sallanan bu arada ben besik almicam ne gerek var,zaten odasi dibimizde ben onu duyarim odasinda uyusun alissin diyordum ama cevremden gelen tavsiyeler dogrultusunda bir besik edindim ve iyi ki edinmisim ilk 3 ayimda bir rahat ettim ki sormayin bunu geceleri 2 saatte bir emzirmeye kalkmaya baslayinca anladim cunku. Evet tam basimin ucunda olmasi nedeniyle bir mik sesiyle gozumu acip daha aglamadan bebegimi hop sepetten almak suretiyle emzirip hop tekrar sepete yatirmak suretiyle yerimden hic kalkmadan hallediyordum.  Bu nasil bir kolaylik oldu benim icin bir bilseniz.Ustelik hafif oldugundan her yerede tasiyabildim. Geceleri mik mik sesini duyup gozlerimi dort acmamda uyanmamda uykumun hafif olmasininda biraz etkisi olabilir belki :) Zira bu durum en cok kocamin isine yaradi diyebilirim, cogu geceyi bizim uyanmalarimizdan bi haber gecirdi cunku. Ilk aylarda uyku rutini  soz konusu degil tabi bizimde olmadi o nasil uygun gorurse oyle takildi. Istedigi zaman emip istedigi zamanda uyuyordu gunduz gece. Geceleri ise 2 saatte bir uyaniyordu 15 dk lik emzirmeden sonra tekrar uykuya daliyordu.  Her sey onun istedigi sekilde gelisti anlayacaginiz ta ki 3 aylik olup kendi yatagina yatana kadar. Sonra devir degisti kontrolu ele gecirdik :) 


ilk zamanlar bebegin anne baba kokusuyla onlarla ayni oda da uyumasinin buyuk faydasi varmis okudugum bildigim kadariyla. Bizim de ilk 3 ayimiz iste boyle bebegimizi besiginde basucumuzda uyutarak, mis kokusunu icimize cekerek her uyuyusunda hayran hayran izleyerek gecti gunlerimiz gecelerimiz:) Bu arada oglumun yatarken en sevdigi pozisyon hala yuz ustudur, kucuklukten gelen aliskanlik iste:) 

Iste bizim Mothercare'den aldigimiz kurtarici besigimiz bizden sonra daha kac bebek buyuttu ah bir bilseniz:)

Biz besigin altina asagidaki sallanan ayakligi sectik,uyanir gibi oldugu zamanlarda boylece sallayarak tekrar uykuya gectigide oldu bu sayede. Sallanmaya alismadimi derseniz HAYIR :)

4 yorum:

  1. ay o günler geldi gözümün önüne. zor ama sıcacık güzel günler:) asıl birsonraki dönemi bekliyorum ben. kendikendine nasıl uyumayı öğrendi arda bebek. bu cok faydalı olacak bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ne gunlerdi sirayla gectik o gunlerden dimi tatlim:)) ama bak simdi biraz sac bas biraz oyun takiliyolar sirinler :))

      Sil
  2. Darisi bana:)
    Bende blogunuzdayim
    Bloguma beklerim:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil