8 Nisan 2013 Pazartesi

DRESDEN


Prag donusu Berlin'e gitmeden once ugramamiz gereken son bir yer vardi. Elbe nehrinin kiyisindaki Elbe'nin floransasi denilen Dresden. Sanat ve tarih icice! Zaten hem Berlin hem prag'a 1,5 saatlik uzaklikta tam ortada yani buralara kadar gitmisken kesinlikle vakit ayirmaniz geren bir yer. Eski ve yeni sehir olarak ayrilmis durumda ve biz tabiki solugu eski sehir kisminda aliyoruz. Dresden'e geldigimizde aksamustuydu yani hem gunduz gozuyle hem gece isiklandirilmis haliyle gorme sansimiz oldu. Arabamizi parkedip zaman kaybetmeden Theaterplatz'a yani tiyatro meydanina dogru yuruduk.









Tiyatro meydanina gelince karsimizda gorkemli Semper Opera Binasi duruyordu.


 Opera Binasinin tam karsisinda ise tum ihtisamiyla Hofkirsche Klisesi bulunuyor. Klisenin icinde meshur org yapimcisi Silbermanin yaptigi en buyuk org varmis tabi bizim vaktimiz kisitli oldugundan icine girmedik. O kadar buyuk ve goz alici bir meydanki bak bak cek cek bitmedi:)








Daha sonra meydandan ara sokaktan devam edince benim cok merak ettigim 102 m. uzunlugundaki porselenden yapilmis Duk Alayi isimli duvara yani Furstenzug'a geliyoruz. Wilhelm Walter imzali bu duvarda Saksonya'nin 35 krali resmedilmis gercekten olaganustu guzellikte ve kesinlikle gorulmeli!


Ve karsida bizi bekleyen Frauenkirsche (church of our lady) Klisesi'ne dogru yolu takip ediyoruz.






Yolun sonunda kucuk bir meydana variyorsunuz ve karsimizda Dresden'in en onemli yapilardan biri olan 1700 yillardan gunumuze gelen Fraukenkirche Klisesi'ni goruyoruz.




Dresden'de hersey etkileyici  su kapiya bakarmisiniz muhtesem otesi! Hele kenardaki birbirine yuz cevirmis iki tipe ne demeli:)


Eglenceli yol arkadaslarimiz guzel ciftimiz:) 

Ve iste Elbe Nehri! Yazin nehirde teknelerle gezmekte keyifli olabilir.

Elbe nehrini sagimiza alip solumuzda birbirinden guzel ihtisamli binalar esliginde keyifli keyifli Bruhl Teraslarinda yuruyus yaparak tekrar Tiyatro meydanina dogru yol aldik.







Ve yola cikmadan once meydandaki cafede biraz soluklandik.Kocama gore burada ictigi bira cok guzelmis!

Cafeden ciktigimizda coktan hava kararmisti ve son kez etrafa bakinip Dresden'nin nefes kesici gece guzelligi esliginde arabamiza dogru yuruduk.



 Dresden eger yakinlarindaysaniz mutlaka ugramaniz gereken, tarih seviyorsaniz keyif alacaginiz barok ve rokoko mimarisinin bolca ornegini gorebileceginiz harika bir yer.

3 yorum:

  1. su mımarıye bakarmısın kendımı alamıyorum nasıl yapılar boyle ınan pragı sayende merak ettım :)) ucunuzun verdıgı poza bayıldım ve ıkınız ıcınde askınız daım olsun dıyorum tatlım :)) sevgıler

    YanıtlaSil
  2. Her sey iyi hos ama iigghh iighhh soguk buralar cok soguk :) Ama emegine saglik canim benim gezme asigi olan birisi icin gorulmedik her yer kutsaldir benim icin de aynen oyle fotograflara buyuk bir zevkle bakip, tek tek inceliyorum ve cok keyif aliyorum postlarindan <333

    YanıtlaSil
  3. Esracim, Dresden hic gormedigim bir yerdi, resimleri merakla inceledim, mimari cok guzel cidden. Demek Elbe nin Floransa si, o zaman o civarlara gidiliyorsa kesin ugramali : )

    YanıtlaSil