19 Mart 2013 Salı

PRAG

Berlin'e kadar gitmisken arabayla 3 saat mesafedeki Prag'a gitmesek olmazdi. Onceden zaten tum ayarlamalar yapildigindan atladik arabaya koyulduk yola. Arabayla ilk kez  avrupada ulke degistirecektik acaba nasil falan derken bir tunelden gectik ve hoop Pragdayiz. Yolda kar oldugunada bakmayin hava gunluk guneslikti zaten Prag'a gittigimizdede bizi gunesli bir hava karsiladi.
Harika vakit gecirdigimiz bu guzel gezinin detaylarini simdi sizinle paylasmak istiyorum.

Prag'da buyuk meydanin birkac adim yanindaki Male Namesti meydaninda yer alan 15.yy'dan bu yana tarihi dokusunu korumus Hotel Rott'da kaldik. Hotelimizi gerek muhtesem konumundan gerek odalarinin rahatligindan oturu herkese tavsiye edebilirim.

Otelden cikip meydana dogru yururken Kafkanin bir zamanlar ailesiyle yasadigi evin onunden geciyoruz.Prag mimari acidan gercekten gorulmeye deger, her bina birer sanat eseri gibi insan etrafina bakmaktan onune bakamiyor.

Hemen ilerisinde eski belediye binasi ve uzerindeki muhtesem armalar.

Ve iste Pragla butunlesen astronomik saat kulesi, gercekten cok guzel.Her saat basi saatin onunde bir kalabalik oluyor neden derseniz saatin uzerindeki bir iskelet saati caliyor ve yukaridaki iki kucuk pencere acilarak 12 havarinin gecisi gerceklesiyor.

Astronomik saat,Jan Hus aniti,Tyn Klisesi ve birbirinden guzel ve renkli binalariyla eski sehir meydani ( Stromestske Namesti ) harika bir meydan. Burada gotik,barok ve ronesans mimarisinin orneklerini bir arada bulabilirsiniz.

13.yy'dan gunumuze uzanan tarihiyle gotik mimari harikasi olan Tyn Klisesinin biraz karanlik bir yani olsada benim Prag'da en sevdigim yapilardan biri oldu.

Meydanda klisenin yozlasmis uygulamalarina direnen din reformcusu Jan Huss aniti var.

Siralanmis rengarenk evler

Meydanin tadini cikardiktan sonra ara sokaklardan gecerek Barut Kapisina dogru ilerliyoruz. Burasi 13.yy'dan kalma gotik bir kule ve 17.yy'da barut depolamak icin kullanildigi icin Barut Kapisi denmis.

Barut kapisindan sonra sergi ve konserlere ev sahipligi yapan  art nouveau mimarisiyle ve girisinin uzerindeki mozaikle Obecni dum yani Belediye binasi karsimiza cikiyor.

Biraz mola diyerek ve aciktigimizi farkederek tekrar meydana dogru yuruyup ara sokaklardann birine giriyoruz ve pasajlardan birinin icine saklanmis ortacag havasiyla hepimizin bayildigi U Pavouka (celetna 17 ) adli restaurantta afiyetle yemeklerimizi yiyoruz. Tabiki Cek mutfagindan patates corbasi, gulas ve yaninda bira. Lezzet,ambians,servis hepsi superdi!

Karnimiz doyduguna gore yola devam diyerek meydana cikip ordan nezih Parizka caddesine dogru yuruyoruz. Sagli sollu dunyaca unlu markalarin siralandigi chic butiklerin bulundugu bu guzel agaclikli yoldan Yahudi mahallesine dogru ierliyoruz.

Kapi suslemelerinin guzelligine dikkat

Yuruyerek yahudu mezarligina dogru geldik ve mezarlik gezmek istemedigimizden sadece kapisindan bir fotografini cektim. Burasi Yahudilere ayrilan tek mezarlik oldugu icin oluleri ustuste gommusler.

Hava o kadar guzeldiki sinagog ve mezarlik gezmek yerine bu guzel havanin tadini cikarmak istedik ve yuruyerek meshur Karluv Most yani Charles Koprusune dogru devam ettik.

Binalarin dis cephe suslemelerinin guzelligine bakarmisiniz!Prag'in sevdigim yonlerinden biride gorulecek her yerin yurume mesafesinde yakin olmasin ve ara sokaklarda kaybola kaybola istediginiz heryere gidebilmeniz.

Bu sokak bizim en cok ugradigimiz yerlerden biri, neden derseniz tabi ki o kucuk dukkanda satilan o muhtesem geleneksel tarcinli sekerli hamur tatlisi trdelnik icin!Gunde uc kez yenirmi inanin biz yedik:)

Lutfen soldan ikinci siseye dikkat! Evet icinde kurtcuklar var bunu nasil iciyorlar anlamadim.Bi ara kocam alsak bi denesekmi dedi ama kimse yanasmayinca o da vazgecti:) Bu arada birde bunun icinde hamambocegi kilikli bir bocek olanida var ama onu cekmedim artik!

Cek'lere ozgu yuksek alkollu unlu icecekleri Absinth

Prag'in meshur kukla gosterilerinin sergilendigi yerlerden biri Don Giovanni

UNIMA'nin sembolu uzerindeki degisik ulkelerin kukla sembolleri

Ara sokaklari kesfede kesfede Karluv Most'a dogru ilerliyoruz

Charles Koprusunun girisinde yine gotik ve heybetli  bir kule bizi karsiliyor.

Pragda butun dilenciler gece gunduz bu sekilde yere kapanarak dileniyordu.

Kopruden manzaranin seyrine dalan bizimkiler:)

Prag'i ikiye ayiran Vltava nehri

Asklarini kilitleyenler

Kopru uzerindeki heykellerden birinde osmanliya rastlamak ilginc oldu.

Seytan akintisi uzerindeki eski kopru ve degirmen

Kopruden karsiya gectikten sonra sehrin bu kismini ertesi gun gezmek uzere tekrar eski meydana donduk.

Karsimizda Astronomik saat,Tyn Klisesi ve bir yanda Kafkanin evine bakan guzel bir cafeye birseyler icmek uzere oturup gelen geceni seyre daldik.

Ve hava karardiginda burasinin daha bir guzel olduguna karar verdik!

Keyfimiz yerinde cok guzel egleniyoruz biz Prag'da pozu:)

Insan gece burdan gecerken sanki heykeller birden canlanacaklarmis hissine kapiliyor.

Ve iste aksam yemegimizi yemek uzere Prag'in en meshur restauranti Kampa Park'a (na kampe 8b) geliyoruz. Burasi gercekten cok guzel cok romantik tam Vltava nehrinin uzerinde Charles koprusu manzarasina karsi keyifle aksam yemeklerimizi yiyoruz. Ortam manzara yemekler hersey dort dortluktu.

Daha sonra tekrar koruden gecerek nehrin kiyisindan yuruyerek degisik bir mimari yapiya sahip meshur Dancing House'a                ( ginger&fred ) geliyoruz. Burdan sonraki duragimiz U Fleku (kremencova 11).

U Fleku 1499 da acmis kapilarini. Kendi birasini kendi yapan ayni zamanda yemekte yiyebileceginiz harika bir yer

Servis cok hizli daha oturur oturmaz hemen bira bardaklarimiz onumuze geldi.Siyah olduguna bakmayin icimi cok rahat.

Daha onlari bitirmeden Cek'lere ozgu Becherovka ve Medinova'na da masamizda yerini aldi. Medinova,  Becherovkaya gore daha tatli ve hafif ben onu daha cok sevdim.

Ve bir gunumuzu bitirip otele dogru yol aldik. Kucuk mahalle ve Prag kalesi kismida bir sonraki postta.

1. teşekkürler paylaşım için :)
    gitmiş kadar olduk, dünyanın gezilesi yerlerinden biriymiş Prag duymuştum ben de..

2. Esracim, ne guzel detayli bir post yapmissin yine. Hava sansiniza ne guzelmis, resimler piril piril. Biz de Kasim da oradaydik, ama griydi o zaman. Seninle cogu yeri tekrar gezdim ve yeni kesifler de yaptim, ozellikle sondaki romantik restoran cok iyiymis. Bir daha Prag a gidersem orada yemeyi cok isterim : )

3. Harika bir post olmus, devamini da sabirsizlikla bekliyorum:) Prag' da olasim geldi, harika fotograflar cekmissin :)

4. Çok detaylı bir anlatım olmuş, diline, eline sağlık :) Prag'da insana eski dönemleri çok güzel hissettiren bir şehir değil mi? Yapılar öyle eski ve iyi korunmuş görünüyor ki sanki başka bir dönemdeymişsin hissi uyandırabilir insanda.

5. canım benım almanyada o kurtcuklu ıckıyı ıcenlerın adı bır duvara yazılıyor ayyyy 1000 euro verselerde yutamam kı :))) pragın mımarısı gercekten sahaneymıs bılıyormusun barcaya gıdersenız asık olacaksın emınım..yemeklere bayıldım suan acım desem :))) dugunude yaptın gezını de bıtrdın sahanesın sen kocaman sarılyıorum sana..sevgıler tatlım

6. Biz aldık o kurtçuklu vodkadan :)) Ama daha çok, eve gelenlere "hadi bunu içelim" şeklinde şaka amaçlı kullanıyoruz :))

7. ahh ne kadar uzun oldu.. 2006 yilinda gittik yanilmiyorsam ve ondan sonra gordugum her sehirde sevecek seyler bulsam da bir Prag etkisi almak cok zor oldu.. Tarihi bu kadar guzel hissettiren memleket gormedim ! :) Ama inan yeniden gitmek icin en onemli sebebim seyahati cokta keyif aldigim insanlarla yapmamis olmak.. O nedenle yeniden gidip hatta mumkunse sehri karlar altinda gormeyi cok istiyorum... Tum kareler, tum detaylarla harika bir post olmus.. Restoran onerilerini hemen not ettim.. U-fleku ziyaretinize ise cok sevindim... (Kukiriko'yu da cok sevdim..) Operim tatlim...