7 Ocak 2013 Pazartesi

GENT

Brugge'daki ikinci gunumuzde  trenle yarim saat uzakliktaki Ghent'i de gelmisken gorelim dedik ve atladik trene.
Ghent bruges'a gore daha buyuk ve universite oldugu icin daha genc nufusa sahipmis ama biz gittigimizde nedense bruges ghent'e gore daha civil civil kalabalikti ve her yer daha suslu pusluydu.Evet guzeldi ama Bruges'dan sonra pek cazip gelmedi:)

Trenden iner inmez hemen taksiye atlayip vakit kaybetmeden Graslei ve Korenlei'nin oldugu yere gidiyoruz. Yuruyerek hemen etrafi gezmeye basliyoruz neyseki havada bizden yanada guzel guzel gezebiliyoruz. Mimari buradada oldukca etkileyici.

Postane binasi

Belfry ve Saint Nicholas Klisesi

1180 yilinda yapilma Gravenstein kalesi sehrin ortasinda oldukca etkileyici gorunuyordu. Dusunsenize yururken karsiniza boyle kocaman bir kale cikiveriyor.

Belli basli yerleri gordukten sonra Saint Michael Koprusunden gecerek Grasleive Kronlei'ye dogru yuruyoruz.

Ve iste bir cok seyahat dergisi tarafindan Avrupanin en iyi sehir manzaralarindan biri olarak gorulen Graslei ve Korenlei nin gorunumu. Yakindan bakildigindan her bir bina o kadar etkileyici ki.

Iste kronlei'deki etkileyici mimariden bir ornek

Daha sonra karnimizin verdigi uyariyla hemen kendimizi  Bruksel'in meshur restoranti Belga Queen'in Ghentteki Kronlei subesine atiyoruz kendimizi.

Hersey o kadar guzeldiki ortam calisanlar yemekler .. Konusmamizdan turk oldugumuzu anlayinca saolsunlar bildikleri tum turkce kelimeleri kullandilar o kadar sicakkanlilarki:) Oldukca keyifli dakikalar gecirerek ayriliyoruz burdan ve yolu dusen herkese tavsiye ediyoruz. Unutmadan eger ugrarsaniz ilginc bir tuvaletleri ve gayet seffaf tuvalet kapilari var tabi kapinizi kilitlerseniz problem yok cunku ozaman kapi karariyor ve icerisi gorunmuyor aklinizda olsun ;)

1. Evet Esra'cim bir Brugge degil ama kesinlikle etkileyici bir sehir daha.. Trende bi Turk cocuk yanimiza geldi merhaba demeye, orada okuyormus.. Cok mutluyuz burda hem cokta Turk var dedi.. :) Yediginiz restoranin guzelligine eminim.. Karsidan bakinca yuzlerinize belli oluyor :)) Nice seyahatlere insallah guzel fistigim benim.. xxx

1. yaa brugge'un yeri apayri orasi baska bir zaman baska bir dunya :))dedigin gibi nice seyahatler olsun boyle canim :)

2. canım benım yaaaaaaaaa ınan ıcım gıdıyor ohh dıyorum bu tatıl askı ne olacak bılmem hep atıl olsa boyle keyıflı olur mu..sonra gezdıkten sonra buralara gelmek duzensızlıgın ıcıne yıllarca yemısler ulkemızı dımı..neyse...harıkasınız yıne bırde ben o evlere o mımarıye bayıldım masalda gıbıyım sankı

1. sorma canim ya masaldan cik hengamenin ortasina dus olcak is mi :))

3. kitap gibi yaa ne kadar güzel yerler buralar böyle, her nekadar o havayı solumasakta :)) sayenizde görüp gezmiş kadar oluyoruz :)

1. umarim bir gun gitme firsatiniz olur sizinde eminim cok keyif alicaksiniz :)

4. evet brugge olsun gent olsun cok guzel,masalsi ve gorulmeye deger yerler. tren deneyimini yasamanizda cok guzel olmus.hele ki fotograflara bayildim.
    cok guzel kareler yakalamissiniz elinize saglik...

1. kesinlikle gorulmesi gereken yerler,tesekkur ederim :)

5. Kartposal gibi tüm resimler, cok güzel. İçinize sindindir

1. sen asil brugge fotolarina baksaydin orasi dahada guzel ;)

6. Merhaba Esra : ) dun aksam takibe aldim ama son gezi postlarini dikkatli incelemek istedim, ancak yazabiliyorum : ) Gormedigim bir sehri gezdirdin bana, mimari etkileyici cidden, Bruges ve Bruksel i gormustum, simdi alttaki postlara gecip, o ozledigim yerleri tekrar yasiycam. Tuvalet kapisi olayi ilgincmis cidden : )

7. resimlerden anladığım başbaşa süper bir tatil :)
    görmediğim bir şehirdi ama resimler harika walla gitmiş kadar oldum
    tuvalet kapısı detayı çok hoş!
    sevgiler

1. eveet ikinci balayi gibi oldu bizim icin oralara bayildik geldik :)